Poznajemy zawody – Wycieczka do oddziału Straż Granicznej!

Nasi Rodzice pracują naprawdę w ciekawych miejscach, a my z chęcią chcielibyśmy się dowiedzieć na czym polega ich praca. Tym spotkaniem realizujemy nasz cykl: „Poznajemy zawody!”
Ostatnim razem jak pan Dariusz Dubiela był u nas i opowiadał nam o swojej pracy Strażnika Granicznego (http://klasa2ajablonna.szkolamilenium.pl/poznajemy-zawody-straz-graniczna/ ) to zapraszał nas również do swojego miejsca pracy, by w „naturalnym środowisku” móc zobaczyć jego zawód. I nareszcie się udało! Pod koniec maja wraz z klasą 1b wyruszyliśmy w daleką drogę na warszawskie lotnisko im. Fryderyka Chopina do Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej. Na miejscu okazało się, że nie zostaniemy wpuszczeni na teren lotniska, dopóki nie dostaniemy specjalnych przepustek. Pani Marta i pani Izabela szybko to załatwiły i mogliśmy ruszać! Na początku spotkaliśmy z funkcjonariuszami Straży Granicznej panem Grzegorzem oraz z panem Sławomirem w hali odlotów. Funkcjonariusze opowiedzieli nam o rzeczach, które bezmyślni ludzie przewożą za granicy, krzywdząc w ten sposób zwierzęta. Później przeszliśmy kontrolę bezpieczeństwa, ale niestety tam nie można było robić zdjęć . W tym miejscu zatrzymaliśmy się jednak na trochę, by funkcjonariusz Straży Granicznej pan Sławomir mógł nam opowiedzieć o kontroli paszportowej i byśmy sami mogli poczuć się jak prawdziwi Strażnicy Graniczni! Obserwując na monitorze skanera sprawdzaliśmy czy ktoś z nas nie przenosi na teren lotniska czegoś niebezpiecznego. I jakie było nasze zdziwienie, kiedy zobaczyliśmy NÓŻ na monitorze! Całe szczęście okazało się, że to tylko sprytni funkcjonariusze Straży Granicznej podłożyli nam go, by sprawdzić naszą czujność! 😉 Później poszliśmy oglądać jak lądują i odlatują samoloty. Dowiedzieliśmy się jak to się dzieje, że nasze bagaże „same”, bez naszej pomocy dostają się do samolotu. Funkcjonariusz Straży Granicznej opowiadał nam także o ruchu drogowym na lotnisku, czy wiecie, że jest on jeszcze bardziej restrykcyjny od tego na normalnych ulicach? Funkcjonariusze zdradzili nam jeszcze kilka ciekawych historii z ich codziennej pracy. Następnie poszliśmy na taras widokowy, by tam zjeść spokojnie drugie śniadanie. Po pysznym śniadanku, pełni sił wyruszyliśmy na spotkanie z Funkcjonariuszem Straży Granicznej panem Markiem i jego psem Maksem! Maks, tak jak Graffi, jest psem tropiącym materiały wybuchowe! Funkcjonariusz pokazał nam kilka sztuczek, które umie jego psiak. Po pokazie każdy z nas mógł dotknąć Maksa i pojeździć na SEGWAY- u! Na sam koniec przyszedł do nas funkcjonariusz Grupy Interwencji Specjalnej pan Mariusz i pokazał nam roboty, które ułatwiają pracę Straży Granicznej. Znowu mogliśmy poczuć się jak prawdziwi Strażnicy, bo kto chciał mógł „pobawić się” tym niezwykłym sprzętem! To była niesamowita wycieczka! Tyle wrażeń i tyle miejsc niedostępnych dla zwykłego podróżnika! A to wszystko za sprawą Super Taty Patryka! Panie Dariuszu jeszcze raz gorąco dziękujemy! 🙂 PS. Na wycieczce było tyle atrakcji, że do szkoły niektórzy z nas wracali bardzo zmęczeni! 😉 zdjęcie główne postu pochodzi ze strony: http://turystyka24.tv/tag/lotnisko-chopina/page/2/